maanantai 31. maaliskuuta 2014

Some opettajan välineenä

Piti kirjoittaa tämä muistiin ihan itsellekin. Facebookissa on tänään käyty alla oleva keskustelu, jossa tulee hyvin arkisesti selville se, miten somea käytetään välineenä, miten se tuottaa ongelmia ja miten niitä somessa ratkaistaan. Somaa, sanon minä.


Apuva! Mikä neuvoksi seuraavaan ongelmaan: olen teettänyt lukiokursseilla google-lomakkeilla tehtäviä, joista saadut pisteet otetaan huomioon kurssiarvosanassa. Olen lähettänyt googlelomakkeen http-linkkinä wilman kautta ko. opiskelijaryhmälle. Nyt olen törmännyt siihen ilmiöön, että vastauksissa on spammipostia: joku opiskelija on ilmeisesti levittänyt nettilinkkiä jonnekin keskustelusivustoille ja saamani vastaukset ovat olleet erittäin epäasiallisia nimimerkkejä myöten... En haluaisi luopua google-lomakkeiden käytöstä esim. arvioinnin helppouden (Flubaroo-työkalu) takia. Pystynkö rajaamaan lomakkeiden palautuksen vain ko. opiskelijoihin?
Like ·  · 


Lähde: https://www.facebook.com/groups/237930856866/permalink/10151970624241867/?stream_ref=2
(Sitä en oikein tiedä., onko tuollainen lainaus oikein tehty... Tein nyt kuitenkin.)

Toinen kirjoitus, jonka jakoi Matleena Laakso samasta aiheesta:
Koukussa livertelyyn. Twitter on parasta, mitä some voi opettajalle tarjota!
Petteri Mikkonen: "Opettajat voivat käydä koulutuksissa, mutta niillä ei ikinä voida saavuttaa samaa tietomäärää, kuin aktiivisesti sosiaalista mediaa seuraamalla."


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti